• Gastronomia z systemami LRS
    Gastronomia z systemami LRS

Częstym problemem utrudniającym i spowalniającym pracę lokalu gastronomicznego jest brak skutecznej komunikacji pomiędzy pracownikami restauracji. Kelnerzy niepotrzebnie stoją w kuchni lub przy „wydawce” czekając na danie zamiast obsługiwać gości.

Goście niezadowoleni ze zbyt długiej obsługi wybierają inny lokal. Natomiast klienci w barach samoobsługowych zamiast spokojnie siedzieć przy swoim stoliku niepotrzebnie tworzą kolejki przy barze czekając na swoje zamówienie. Tego typu sytuacje zniechęcą klientów do każdego lokalu nawet w przypadku serwowania najlepszych potraw.

Jak zatem usprawnić obsługę i zwiększyć efektywność pracy personelu? Jak wyprzedzić konkurencję i zdobyć nowych klientów? Gotowym rozwiązaniem jest system przywoławczy bezprzewodowy firmy LRS.

System pracy w gastronomii - nowoczesna technologia i światowa marka

Amerykańska firma Long Range Systems Inc. (LRS) jest światowym liderem rynku innowacyjnych rozwiązań bezprzewodowych. Od wielu lat produkuje bardzo popularne na rynku amerykańskim systemy przywoławcze bezprzewodowe dla branży gastronomicznej. W swoich produktach stosuje nowoczesne rozwiązania technologiczne zapewniając im tym samym najwyższe standardy jakości. W Polsce jednym z głównych dystrybutorów LRS jest firma Softech (www.gastro.pl).

Systemy samoobsługi w gastronomii – rozwiązania, które usprawniają pracę

Bezprzewodowe systemy przywoławcze LRS są w pełni integrowane z oprogramowaniem do zarządzania restauracjami jak również z markowym sprzętem Posiflex usprawniającym pracę lokalu gastronomicznego. Systemy przywoławcze doskonale współpracują z systemem monitorów kuchennych KDS tworząc tym samym spójny kanał wymiany informacji pomiędzy kucharzem a kelnerami. Szeroka gama oferowanych produktów w ramach bezprzewodowych rozwiązań przywoławczych umożliwia ich dostosowanie do różnych typów oraz wielkości lokali gastronomicznych. Do głównych produktów zalicza się:

Server Paging System – bezprzewodowy system komunikacji pomiędzy kucharzami i kelnerami

Systemy samoobsługi w gastronomii idealnie sprawdzają się w lokalach gastronomicznych, niezależnie od profilu restauracji. Przyśpieszając pracę kelnerów można podnieść jakość obsługi dużej liczby gości oraz wyeliminować reklamacje zbyt chłodnych posiłków. Informacja o potrawach gotowych do odebrania trafia z nadajników zainstalowanych w kuchni do odpowiednich kelnerów. Kucharz po przygotowaniu dania zawiadamia o tym kelnera, wpisując jego numer na nadajniku. Informacja drogą radiową trafia na pager Kelnera, który w wyznaczonym czasie powinien odebrać danie i potwierdzić ten fakt na specjalnym panelu znajdującemu się w kuchni lub przy barze. Dzięki temu rozwiązaniu kelner zamiast czekania w kuchni lub przy „wydawce” na odbiór zamówienia więcej czasu spędza w sali restauracyjnej czy ogródku generując tym samym większą sprzedaż. Jest to szczególnie pomocne w przypadku konieczności dostarczenia dania na inne piętro restauracji lub na zewnątrz.

System przywoławczy bezprzewodowy pozwala klientowi przywołać kelnera

System pracy w gastronomii zapewnia gościom możliwość szybkiego i wygodnego wezwania kelnera. Z każdego stolika w lokalu można za pomocą przytwierdzonego do blatu stołu przywoływacza wezwać odpowiednią osobę. Push for Service zapewnia gościom komfort wyboru najwłaściwszego momentu skorzystania z obsługi, skrócenie czasu reakcji kelnerów na wezwanie, co przekłada się na szybszą obsługę gości, znacznie większą satysfakcję klientów, zapewniając wzrost sprzedaży i zysków w twoim lokalu. Idealnie sprawdza się w przypadku lokali posiadających kilka sal lub ogródków umożliwiając klientom szybkie wezwanie obsługi.

Guest Paging System – bezprzewodowy system powiadamiania klientów

Powyższe rozwiązanie można stosować w dwóch typach lokali: bez obsługi kelnerskiej gdy klienci sami odbierają swoje danie oraz w tradycyjnych restauracjach z obsługą kelnerską. W tradycyjnych restauracjach w przypadku braku wolnych stolików zapobiega opuszczaniu lokalu przez klientów. Gość po wejściu otrzymuje pager, który powiadomi go o zwolnieniu stolika, dzięki temu zamiast poszukiwania innej restauracji spokojnie czeka na wolny stolik. Oferta pagerów dla klientów jest bogata i pozwoli dostosować ich model do rodzaju restauracji. W ofercie firmy Softech znajdą Państwo takie pagery jak: trójkąt pizzy, pager w kształcie homara, czy uniwersalny kwadrat przypominający podstawkę (różne kolory) z miejscem na zamieszczenie naklejki reklamowej. W przypadku lokali samoobsługowych klient w momencie złożenia zamówienia otrzymuje taki coaster - pager. Gdy zamówienie jest gotowe na „pager” klienta wysyłany jest sygnał. Urządzenie zaczyna świecić, wibrować i pikać (możliwa jest szeroka konfiguracja rodzaju sygnalizacji) informując gościa o możliwości odbioru potrawy. Dzięki niemu klient może w pełni zrelaksowany oczekiwać na swoje danie siedząc przy stoliku, zamiast nerwowego wyczekiwania przy barze na realizację swojego zamówienia. System ten eliminuje niepotrzebne kolejki, hałas wywoływanych numerków oraz nerwową atmosferę, i przyspiesza obsługę, zwiększa rotację stolików i tym samym zwiększa sprzedaż.

System przywoławczy bezprzewodowy - najwyższa jakość i atrakcyjny wygląd

Wszystkie urządzenia stosowane w ramach systemów przywoławczych bezprzewodowych LRS są opracowane w oparciu o najnowsze technologie. Użyte materiały zapewniają im również wysoką jakość, trwałość i dużą wytrzymałość na różne czynniki zewnętrzne. Dlatego też używane w tym systemie różnego typu pagery czy nadajniki doskonale sprawdzają się w gastronomii. Oprócz swych cech użytkowych charakteryzują się również atrakcyjnym wyglądem, który może być kolejnym elementem przyciągającym uwagę klientów i wyróżniającym lokal na tle konkurencji.

 

(Artykuł ukazał się na łamach "NOWOŚCI GASTRONOMICZNYCH" w lipcu 2011r.)