Nie taki sezon straszny, czyli systemy przywoławcze w sezonie ogródkowym

W końcu nadszedł długo wyczekiwany czas otwarcia lokali gastronomicznych, a niebawem także wnętrz restauracji. Oznacza to, że w końcu będziemy mogli cieszyć się wartymi zapamiętania chwilami z najbliższymi w ogródkach restauracji i pubów. Nic nie zastąpi tej atmosfery – ciepły letni wiatr, dookoła wesołe śmiechy, a na stoliku pyszne potrawy i napoje. Sezon ogródkowy to dużo radości dla odwiedzających, jednak spore wyzwanie dla pracowników lokali gastronomicznych. Na szczęście istnieją rozwiązania technologiczne, takie jak systemy przywoławcze w sezonie ogródkowym, które pomagają zapanować nad sezonowym chaosem.

Systemy przywoławcze gwarantem efektywnej pracy

Niełatwo jest wypełniać obowiązki w samym lokalu, a co dopiero pogodzić je z zadaniami czekającymi w zatłoczonym ogródku. Stoliki przed restauracją oznaczają więcej Gości i zamówień, w których łatwo się pogubić. A ponieważ sezon ogródkowy jest nadzieją na większy obrót i wzrost zysków, warto sprostać oczekiwaniom Gości i zapewnić najlepszą możliwą obsługę. Praca może stać się wygodniejsza i bardziej efektywna dzięki rozwiązaniom LRS. Pozwalają one usprawnić komunikację między personelem i z klientami, dzięki czemu można uniknąć chaosu i sytuacji kryzysowych. Jest to także szansa na zwiększone przychody dzięki optymalizacji działań pracowników, co oznacza obniżenie kosztów stałych.

W każdym lokalu najbardziej rozchwytywani są kelnerzy, a kiedy Goście są także w ogródku zainteresowanie ich pracą wzrasta. Kursy między kuchnią, salą a ogródkiem zabierają cenny czas, który można spędzić na przyjmowaniu zamówień od Gości. Rozwiązaniem są systemy przywoławcze dla restauracji z obsługą kelnerską. Dzięki nim ucichną głosy niezadowolonych klientów, co oznacza większe zyski. Dzięki pagerowi dla kelnera ustaną także krzyki z kuchni, które mają informować o gotowych zamówieniach.

Pager to szybki i dyskretny sposób komunikacji pomiędzy kuchnią a obsługą sali. Kiedy ogródek jest wypełniony po brzegi może być trudno nadążyć z podchodzeniem do stolików. Goście mogą jednak zasygnalizować, że kelner jest im potrzebny. Jest to możliwe dzięki transmiterowi Pronto umieszczonemu na każdym stoliku. Wciśnięcie odpowiedniego przycisku powoduje przesłanie do pracownika informacji o konieczności podejścia do Klientów, kiedy ci chcą złożyć kolejne zamówienie lub uregulować rachunek. Transmiter jest niezwykle wygodny – ma niewielki rozmiar, łatwy system montażowy i jest zasilany bateriami AAA.

Lokale samoobsługowe cieszą się coraz większą popularnością. W takich miejscach system LRS wykorzystywany jest, by wezwać Gościa po odbiór gotowego zamówienia. Możliwe jest to z pomocą coastera, urządzenia, które Klient otrzymuje przy zamawianiu posiłku, następnie czeka na swoje zamówienie, a kiedy jest ono gotowe do odbioru coaster wibruje. Rozwiązanie to idealnie sprawdzi się w zatłoczonych, głośnych miejscach – pozwala uniknąć wołania klientów, a także ustrzec się przed pomyłkami. Sprawia, że proces wydawania dań jest szybszy, co zwiększa rotację stolików. Danie odebrane chwilę po przygotowaniu będzie ciepłe, a to wpłynie na zadowolenie Klientów.

Bądź gotowy na wyzwania sezonu!

Wraz z nadejściem ciepłych dni ulice zaczynają tętnić życiem, a ogródki restauracyjne zapełniają się Gośćmi. Rozwiązania LRS pozwalają na szybszą obsługę Gości i na zmniejszenie kontaktu między personelem do minimum, co jest bardzo ważne przy konieczności zachowania dystansu społecznego. Więcej klientów to więcej obowiązków, jednak z systemem LRS nie ma mowy o utracie kontroli. A przecież lepsza obsługa oznacza więcej zadowolonych Gości! Postaw na systemy przywoławcze w sezonie ogródkowym.